10/13/2009

Top 10 filme nevazute


Pentru fiecare film obscur de serie C (Robinson Crusoe on Mars anyone? Warlords of Atlantis?) exista 2 filme cu faima pe care nu le-am vazut. De ce? Voi cauta explicatii in topul ce urmeaza. Atentie cititori sensibili, urmeaza pasaje de sinceritate extrema.
Topul e incropit in functie de notorietate, premii, incasari. Am decis sa renunt la filmele de dinainte de 1970 din motive de spatiu (nu sunt dispus sa renunt la ideea de Top 10). Astfel au cazut la montaj It happened one night (Frank Capra, 1934), My Fair Lady (George Cukor, 1967), The Sound of Music (1965, Robert Wise), The Good, the Bad and the Ugly (Sergio Leone, 1966 - am vazut insa remake-ul coreean de anul asta, The Good, the Bad and the weird...), The Birds (Alfred Hitchcock, 1963). De ce nu le-am vazut? Unele sunt prea lungi (The Good...), sau sunt westernuri prea lungi (The Good... din nou - apropo, nu am vazut niciodata vreun film cu John Wayne), sau il contin pe Clint Eastwood (acelasi The Good…, dar nu am vazut nici A fistful of dollars). Altele pentru ca sunt musical-uri (The Sound…, My fair lady,). Unele pentru ca sunt despre pasari ucigase.

Sa vedem cu ce ramanem:

10. The Curious Case of Benjamin Button (2008)

Aflat pe locul 10 doar pentru ca e nou. In cel mai trist caz, va avansa in topul asta pe masura ce voi imbatrani fara sa-l fi vazut. Imi place David Fincher, Benjamin venea dupa excelentul Zodiac, a avut 13 nominalizari la Oscar, nu am nimic cu Brad Pitt. L-am asteptat cu infrigurare. Apoi am aflat ca are 3 ore. Si ca aduce cu Forrest Gump (deh, acelasi scenarist). Si acele nominalizari la Oscar au efect invers asupra mea. Deocamdata ma abtin. Nu e greu.

9. Million Dollar Baby (2004)

Eastwood primea mentiune de onoare si inainte de top, iata prima dintre intrari. Cea mai recenta. Exceptand Dirty Harry, Gran Torino si Mystic River, filmografia lui Clint Eastwood se imparte pentru mine in doua. Filme care nu mi-au placut (In the line of Fire, Absolute Power, Changeling) si filme pe care nu le-am vazut (celelalte). In ceea ce priveste filmele cu box, prefer Raging Bull. Sau Rocky IV. Ala in care se bate cu rusul.

8. Chicago (2002)

Musical. Hairspray a fost simpatic. Moulin Rouge nu. De ce incep unii sa cante la mijlocul propozitiei? Niciodata raspunsul nu e: Pentru ca au voce.

7.Ghandi-Ali-Ray-Walk the Line-Chaplin

Aici am trisat putin. Dar si scenaristii triseaza, caci toate sunt filme care pot fi subtitrate: Marirea si Decaderea lui... Previzibil. Mi-a placut insa Malcolm X.

6. Bram Stoker's Dracula

Cel al lui Coppola, din 1992. A fost pe la toate televiziunile, am schimbat mereu canalul. Am prins odata o scena cu Keanu Reeves. Toxic.

5. Interview with a vampire (1994)

Mi-a picat in maini Vampirul Lestat de Anne Rice. Apoi mi-a picat din maini. Restul e istorie.

4. Unforgiven (1992)

Tot Clint Eastwood. Second entry. Din aceleasi motive pentru care am omis The good, the bad and the Ugly. Dar e mai recent, asa ca se califica.

3. The Exorcist (1973)

In cazul acesta, nu am nicio scuza. Sunt bune si topurile astea la ceva. Iti amintesti unde ai dat chix. Il vad saptamana asta, promit. Varianta aniversara director's cut se numeste: The Exorcist: The Version You've Never Seen. Ironic, nu?

2. Shakespeare in love (1998)

Hmm... Alt film de Oscar. N-am tragere de inima cu ele, ce mai.

1. Dirty Dancing (1987)

Nu stiu nimic despre el. Nu l-am vazut. Evident, nu am vazut nici continuarea. N-ati stiut? Exista. Am aflat cand m-am documentat pentru topul asta. Sunt bune si topurile astea la ceva. Iti amintesti unde ai dat chix.

Incep sa ma repet, asa ca ma opresc. Punct. Ce pacat ca am doar 10 degete...

1 comment: